5 από τα πιο περίεργα αμάξια όλων των εποχών
Συμβαίνει στον καθένα μας κατά καιρούς να οδηγάμε και ξαφνικά να παρατηρούμε κάτι τόσο παράξενο και ασυνήθιστο να περνάει από δίπλα μας που ενστικτωδώς διπλοτσεκάρουμε για την ταυτότητά του. Τι είναι αυτό; Ποιος το έκανε; Και ακόμη, μερικές φορές, γιατί να αγοράσεις κάτι τέτοιο; Έτσι και στην παρακάτω λίστα, μερικά αμάξια θα σε κάνουν να αναρωτιέσαι τι σκεφτόταν άραγε ο δημιουργός τους -που δυστυχώς για σένα, σε κάποιες περιπτώσεις, δεν τα προόριζε για το ευρύ κοινό.
Παπικό όχημα
Επικεφαλείς κρατών και άλλοι VIP ταξιδεύουν συχνά σε εξαιρετικά τροποποιημένα και ενισχυμένα οχήματα. Μερικά από τα πλέον αναγνωρίσιμα αυτών είναι τα παπικά οχήματα -ειδικά εξοπλισμένα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται από τον Πάπα για δημόσιες εμφανίσεις. Καθένα από αυτά διαθέτει αλεξίσφαιρο γυαλί, μία κουπαστή που επιτρέπει στον Πάπα να στέκεται καθώς το όχημα βρίσκεται σε κίνηση, καθώς και σκαλιά για ευκολότερη είσοδο και έξοδο.
Μάλιστα, το Fisker Ocean Popemobile που αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2022 θα είναι το πρώτο εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό, άνευ εκπομπών και εξατμίσεων μέσο μεταφοράς του Πάπα, από όπου ο Πάπας Φραγκίσκος θα έχει πρόσβαση και ορατότητα.
Oscar-Mayer Wienermobile
Πώς θα σου φαινόταν να οδηγείς στους δρόμους ένα χοτ ντογκ μήκους 8 μέτρων; Κάθε Wienermobile ξεκινά τη ζωή του ως ένα μεσαίο επαγγελματικό φορτηγό Isuzu NPR με κινητήρα V8 6,0 λίτρων Chevrolet L96. Στο εσωτερικό υπάρχουν έξι βελούδινα καθίσματα χρώματος κέτσαπ και μουσταρδί.
Το καλύτερο από όλα; Οποιοσδήποτε μπορεί να ζητήσει μια επίσκεψη από το Wienermobile στον ιστότοπο του Oscar-Mayer.
1942 L’Oeuf Electrique
Πολλοί πιστεύουν ότι το μέλλον βρίσκεται στα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά τα οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα διακρίνονται επίσης στο παρελθόν μας. To Concept Car L'Oeuf Electrique («το ηλεκτρικό αυγό») δημιουργήθηκε από τον βιομηχανικό σχεδιαστή Paul Arzens και μόνο ένα κατασκευάστηκε. Κατασκευάστηκε μάλιστα εν μέρει λόγω της έλλειψης βενζίνης κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το τρίτροχο όχημα διαθέτει ηλεκτρικό κινητήρα και μπαταρία, με 63 μίλια για φόρτιση μπαταρίας και τελική ταχύτητα 44 mph. Το ασυνήθιστο σχήμα επέτρεπε μια θέα 270 μοιρών προς τα έξω. Το αυτοκίνητο υπάρχει ακόμα και σήμερα και μπορείς να το δεις στο Cité de l'automobile στο Mulhouse της Γαλλίας.
1961 Amphicar
Το 1961 μπορούσες να έχεις ένα αυτοκίνητο που να ήταν και σκάφος. Το Amphicar του 1961 διέθετε ένα ζευγάρι έλικες που μπορούσαν να παρέχουν ταχύτητα πλεύσης έως και επτά κόμβων. Τα μπροστινά ελαστικά του αυτοκινήτου λειτουργούσαν ως πηδάλια, οδηγώντας το όχημα μέσα στο νερό. Κατασκευαζόταν στη Γερμανία από το 1961 έως το 1967. Ήταν το πιο δημοφιλές μη στρατιωτικό αμφίβιο όχημα στην ιστορία, με σχεδόν 4.000 να έχουν κατασκευαστεί κατά τη διάρκεια της παραγωγής του. Θα είχαν πουληθεί περισσότερα, αλλά το Amphicar είχε υψηλή τιμή και μη εντυπωσιακές επιδόσεις τόσο εντός όσο και εκτός νερού.
1997-2002 Plymouth Prowler
Το Plymouth Prowler (και αργότερα Chrysler Prowler) ήταν μια σύγχρονη ερμηνεία ενός hot rod της Ford του 1932. Πρωτοπορία ήταν τα φτερά ποδηλάτου που κάλυπταν μόνο τους μπροστινούς τροχούς, αφήνοντας την ανάρτηση εκτεθειμένη σε όλους. Η μετατρέψιμη καμπίνα του διέθετε παρμπρίζ με κεκλιμένη πλάτη και δύο θέσεις.
Δεν προσφέρθηκε ποτέ χειροκίνητο, μόνο ένα αυτόματο τεσσάρων ταχυτήτων με χειροκίνητο επιλογέα ταχυτήτων AutoStick. Εκείνη την εποχή, η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου από το Plymouth Prowler ήταν πρωτοποριακή. Το πορτμπαγκάζ του Prowler ήταν τόσο μικροσκοπικό που η εταιρεία κυκλοφόρησε ένα αντίστοιχο τρέιλερ, ώστε να μπορείς να μεταφέρεις αποσκευές και προμήθειες για ένα Σαββατοκύριακο.
Το Prowler, που κυκλοφόρησε με την αναγνώριση των κριτικών και της αγοράς λόγω του σχεδιασμού του, δεν βρήκε ποτέ πραγματικά τη φωνή του. Διήρκεσε από το 1997 έως το 2002. Τα τελευταία του χρόνια ήρθαν με ένα σήμα Chrysler, μετά την κατάρρευση της Plymouth.